Alla inlägg under december 2007

Av AK - 10 december 2007 18:12

Jag som var helt nöjd med allt som det var, tänker på att livet börjar komma till rätta med flytt och bebis etc MEN!! då av någon anledning så hittar jag det här --> https://www.handla24.se/ .

Men hur coolt var inte det då, kanske är gammalt och jag inte har fattat de men det finns inte i Ånge kommun, det vet jag! Hur mycket enklare kommer inte allt bli nu då, okej inte så mycke kanske, men man måste ju bara prova iaf :)

Så där hade vi i England, det är ju lättsamt men grejen är att dom stoppade typ en eller två varor i en påse, och handlade man normal mycket som man gör i en familj så fick man ungefär 80 påsar, onödigt!? :)


Jag är hundvakt..

Pappa kommer hem vid klockan ett och då ska jag åka hemöver Fränsta och SOVA för klockan 7 imorgon ska vi åka. Jag kommer vara skittrött och Kicken kommer bli arg för att jag inte är lika tuff som han och kliver upp direkt när klockan ringer, haha!..


Nu ska jag ut på kissprommis med vovven!

Puss och kram 

Av AK - 9 december 2007 20:07

Så där ja, då var det söndagkväll igen då. Helgen har varit lugnt, verkligen toklugn. Igår gjorde vi potatiskroketter med kycklingfileer b-sås och sallad, det var gott :) Sen så gjorde vi inte allt för mycket, satt nere med Ewa och pratade ett bra tag, kollade på tv och film sen så gick vi och la oss.


Idag sov jag till tolv(!) brukar aldrig sova så länge nuförtiden, känns att man har en infektion i kroppen, blir nog skapligt trött av pencilinen också.

Imorgon ska jag vara hundvakt, från 21 till 01 eller någe liknande*gäääsp!* Kommer vara som en zombi när vi ska åka på tisdag! Fast det däremot ska bli skitroligt, dock lång väg att åka med det kanske det är värt :)

Ne nu måste jag få nånting i magen, begär begär :) haha


Pss och hej!

Av AK - 6 december 2007 13:22

Jag har aldrig i hela mitt liv känt mig så tjock som jag gjorde igår kväll, följden av detta gjorde att jag fick ett hormonbaserat utbrott som gick ut över stackars Kicken, det lät nånting i stil med ; "Men äru dum i huvve, jag ser väl själv att jag har blivit hur tjock som helst!!!", i tonläge mer likt en rasande pitbull än något människoliknande på denna jord, när han lite gulligt och försiktigt bara sagt emot den första gången jag sagt att jag kände mig tjockare än tidigare. Som tur är så går dom där utbrotten över så fort dom kommit ut ur min mun :) Älskar Kicken för hans tålamod med mig, huua stackare! :)

Det ligger en påse med saffransbullar på bordet och jag har ätit två stycken, dvs att det är sex stycken kvar. Anledningen till att dom ligger kvar är att jag ska visa mig själv att jag inte behöver äta dom bara för att dom ligger där och ser så jävla god ut! Ne jag ska kunna gå förbi, sitta och kolla på tv (som står brevid bordet dom ligger på), sitta vid datorn (som jag oftast har i sängen som står framför bordet dom ligger på), ja göra vad som helst, UTAN att jag ska ta en..


Ett tag såg det ut som att jag inte skulle ha några speciella begär under min graviditet, man har ju hört om folk som kan stå och lukta på bensin tills dom storknar, frenetiskt slicka bort jorden som brukar finnas på potatisar, frossa i mandariner eller något liknande. Men inte jag... fram tills för ett tag sen. Jag har cravings!!! POTATISBULLAR! Jag har ätit potatisbullar till middag jag vet inte hur många dagar nu, ska göra det idag igen. Alltså jag vill inte och kan inte äta nånting annat till middag, jag har suttit och tänkt på om jag ska göra middag tidigare bara för att få äta mina älskade potatisbullar med lingonsylt. Det är inget skämt att jag har ätit uppemot 30-35 stycken den här veckan.


Ellas ringde idag, det var inte igår. Trevligt att pratas lite:) Det är så mycke som har hänt under tiden vi har varit tysta ju!


 Själv blir jag som sagt bara tjockare och tjockare!


Mother to be..




Av AK - 5 december 2007 10:42

God morgon! Om man nu kan säga det nu? Hur långt in på dagen kan man egentligen säga god morgon och när ska man gå över till god dag för att senare på dagen säga god middag. Finns det några speciella tider man ska sluta säga det ena och börja säga det andra? Såna här funderingar följer inte med graviditeten utan jag bara är sån, onödiga tankar om onödiga¨

saker tar upp allt för mycket av min hjärnkapacitet, nu behöver ni inte fundera längre utan det är ute i luften, jag bara är sån, that´s the shit!


Jag känner mig bara klumpigare för varje dag som går, jag vet att det iaf glädjer en person, Elin Bullen Polacken Nordlander :) haha. Men vänta du lilla vän, din tid kommer nog så småningom den också ska du se ;) Och helt sonika kom jag och tänka på en av alla gånger vi var i stan på krogen, passande nog så har jag ett kort från just den kvällen. Jag lägger upp den för minnens skull :)


Uppdatering!!

Jag satt och läste aftonbladet och läste om lite som händer i Örebro, jag vet inte men det känns som att det är läge att bli nervös, om ni fortsätter läsa så förstår ni varför.

Så här löd några av rubrikerna, " Här möter hon sin våldtäktsman", "Kvinna försvann under ridtur", "Dödade släkting med brödkniv", "19 åring svårt misshandlad", " Tre misstänks ha kidnappat pojke" etc..

Aaa förstår ni nu min oro? Hoho, här kommer jag från ånge kommun liksom där rubrikerna lyder nått i stil med "Pensionär bestulen på rullator" och värre än så brukar det inte vara.


By the way, någon som vill ha två katter? Det är världens sötaste och goaste katter, dom heter Alva och Malte.

Alva är 1½ år och mamma till Malte som är 5 månader. Malte har är liten och tjock, men har världens största personlighet, tokgosig!!  Det är inte utan 3000 tårar i mina ögon som jag måste ge bort dom :( Huua..


 

God dagens!! 


Av AK - 4 december 2007 15:41

Hej och hå, här har ni tjejen som förtillfället inte bara är känslig på så sätt att hon börjar grinar för minsta lilla utan även för KYLA! I torsdgas åt jag sista penicilintabletten för min UVI, idag påbörjar jag andra omgången, jag har alltså fått skiten igen :D I LOVE IT!! Ska inhandla en längre jacka så fort jag har ork att ta mig till stan. Kan ju kanske hjälpa till lite på traven. Denna gång hade min snabbsänka sjunkit från 192 (!!!) till 97, ja stor skillnad, men fy så långt kvar tills den är nere på 12 där den ska vara.


Idag har håret fått sig en omgång, har även köpt en ny brun-utan-sol-spray. Onödigt? Ne för jag får inte sola, eller får och får, jag vill inte för att när man är med barn så får man oftast pigmentsläckar och solar man så blir dom permanent, no thank you! Och bara för det så tänker inte jag gå runt och se ut som ett lik hela min graviditet :)


På tisdag åker vi ner till Örebro och skriver papper på huset, ska bli kul! :)

Har kommit på hur jag vill ha det i bebisrummet, vill ha en fondvägg, och där ska det vara en fototapet på bebis, det tror jag blir fint, men det brukar vara rätt dyrt att fixa en sån. Nåja, vi har gott om tid att ändra oss och bestämma oss :)


Det är roligt med alla inlägg, ni är så söta som skriver! :)


Hejhopp!

Av AK - 2 december 2007 10:36

"Ännu en dag i paradiset, man vaknar med blodsockret nere vid fotknölarna".. osv, haha Sally i all sin glans, hon var charmig på sitt egna lilla sätt hon.


1a advent, oh my, det här har jag längtat efter. Försöker överrösta Kickens spel, som btw låter som en pansavagn, med julmusik. Det går inge bra, haha! Senare idag blir det julskyltning i Ånge med mamma och syster. Halv 7 ska vi vara hos Johan och Annis, så vi ska bara vara ute och gå en kortis, men det brukar inte ta så lång tid innan man är nöjd ändå.


Igår var vi hos Putte och Marie, så mysigt så, Melvin hade fått jul på sitt rum och visade stolt upp alla tomtar, som han tillverkat helt själv på dagis, som stog utplacerad lite överallt i hans rum. Nyklippt var han också, riktig snygging, han är, och kommer alltid vara min goskille :)

Vi fikade och kollade på Faddergalanoch jag, som nuförtiden är översvämmad av känslor, började nästan grina för varje nytt stället och barn som visades. Nåja, nån ska ju vara det överkänsliga också :) Men man behöver nog inte vara med barn för att man ska börja grina när man ser sånt där, huua små stackars barn!


Igår när vi lagt oss så fick Kicken än en gång känna av bebis, det är precis som att den känner av när det är Kicken som har sin hand på magen och inte jag, för den tar i så himla mycket hårdare då :) Som att den verkligen måste visa Kicken att "jag finns här inne pappa", det finns inte ord för det är så mysigt!


Har haft lite sovmorgon idag så nu är det dax för frukost.


Ha det bra!


Av AK - 1 december 2007 11:33

Igår så fick Kicken sig ett "high five" när han la handen på min mage, två gånger, ett high five, två gånger, haha ja ni förstår vad jag menar. Det är så mysigt när man börjat känna av den lilla filuren där inne :D


Senare idag så är vi bjudna på middag hemma hos mamma & pappa, fast det är min storasyster som står matlagningen. Sen är det bara att bränna ner till Fränsta igen, fast lite längre, till Putte & Marie i Torpshammar, där blir det väl kaffe och diverse grejjer, btw så dricker jag inte kaffe längre så jag & Melvin får sitta vi ett eget bord och dricka saft.


Imorgon är det 1a advent, fiifan vad mysigt! :D Efter julskyltningen är vi bjudna till Johan, Annis och Mikaela för att dricka glögg :)

Mikaela har blivit stor tjej nu, hon hade fått så långt hår att dom kunnat klippa henne och göra något av en liten frisyr, så sött så :)


Kan ju säga att allt händer fortare än man trott, om två veckor åker vi ner till Örebro och skriver papper, sen på juldagen, JULDAGEN (!!) börjar vi flytta, så nyår blir i år firat söderut :) Skulle ljuga om jag sa att det inte är nervöst. Men det kommer bli bra, det kommer bli bättre. Att komma någonstans där ingen vet vem man är, ingen som har åsikter om ens liv etc, I love it!!! :D


OMG jag tror att det är snöstorm ute, haha, hjälp!


Hare bra!

Puss och Hej..


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards